GRUPA ELFY

Nasz grupowy email: elfy@przedszkole13.eu

Katecheza dla zadeklarowanych: poniedziałki i wtorki godzina 9.45

Język angielski poniedziałki i wtorki godzina 8.00

Zamierzenia dydaktyczne na miesiąc kwiecień 2024

  1. Wielkanoc
  2. rozwijanie mowy,
  3. zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi,
  4. rozwijanie słuchu fonematycznego,
  5. rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  6. rozwijanie umiejętności odejmowania,
  7. rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 10,
  8. rozwijanie sprawności fizycznej,
  9. wszechstronne i harmonijne rozwijanie organizmu.
  10. rozwijanie sprawności manualnej,
  11. dbanie o porządek na stanowisku pracy,
  12. rozwijanie percepcji wzrokowej,
  13. nabywanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
  • Wiosna na wsi
  • zapoznanie z różnymi rodzajami wag,
  • rozwijanie umiejętności szacowania wagi,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie swobody ruchów podczas zabawy z piosenką,
  • wyzwalanie chęci udziału we wspólnych zabawach,
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie wiedzy ogólnej dzieci.
  • rozwijanie wiedzy przyrodniczej,
  • rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
  • rozwijanie kreatywności
  • Dbamy o przyrodę
  • rozwijanie opiekuńczego stosunku względem planety,
  • przypomnienie zasad segregowania śmieci,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń.
  • zachęcanie do dbania o planetę Ziemię,
  • stymulowanie do poznawania i odkrywania świata.
  • rozwijanie umiejętności kodowania,
  • Polska – moja ojczyzna
  • wzbogacanie wiadomości na temat miejscowości i regionu, w których mieszkają dzieci,
  • rozwijanie umiejętności mierzenia objętości płynów,
  • rozwijanie zainteresowań badawczych,
  • rozwijanie myślenia logicznego,
  • zapoznanie z wyglądem polskich symboli narodowych.

WIERSZ

PIOSENKA

„Duszki leśne”

Żyją w lesie małe duszki,
które czyszczą leśne dróżki.
Mają miotły i szufelki
i do pracy zapał wielki.
Duszki, duszki, duszki leśne,
wstają co dzień bardzo wcześnie,
i ziewając raz po raz
zaczynają sprzątać las.

Piorą liście, myją szyszki,
aż dokoła wszystko błyszczy.
Muchomorkom piorą groszki
bo te duszki to czyścioszki.
Duszki, duszki, duszki leśne…
Gdy ktoś czasem w lesie śmieci,
zaraz duszek za nim leci,
zaraz siada mu na ręce,
grzecznie prosi „Nie śmieć więcej”.
Duszki, duszki, duszki leśne…
Chcemy czysto mieć wokoło,
pracujemy więc wesoło.
Wszystkie śmieci pozbieramy
I do kosza powrzucamy.
Duszki, duszki, duszki leśne…

      Język angielski – marzec

5,6 – latki

5, 6 – latki

  • Nazywa wybrane zawody: doctor, farmer, policeman, firefighter, cook, teacher, spaceman, hairdresser, baker, shop-assistant, vet, dancer, singer, nurse, builder
  • Śpiewa piosenki w grupie: “When I Grow Up”, “Jobs Song for Kids”, “How’s The Weather?, “Spring Song for kids|”,“Song of Flowers”, “Ten Bunnies Counting Song”, “B-U-N-N-Y Easter Song”, “Five Little Bunnies” „The Way The Bunny Hops”
  • Ruchem ilustruje treść piosenki
  • Odgrywa krótkie scenki teatralne/dialogi w języku angielskim
  • Nazywa elementy związane z wiosną: green, spring colours,  grass, flowers, tree, frog,,sun, , tulip, daisy, crocus, daffodil, primrose, snowdrop
  • Zapoznał się z tradycją obchodzenia Świąt Wielkanocnych w krajach anglosaskich
  • Zapoznał się ze słownictwem związanym ze Świętami Wielkanocnymi: Easter, Easter bunny, Easter egg, Easter Eggs Hunt,  chick, flowers, grass
  • Recytuje wierszyk „Little Bunny”

Skip to content