Grupa MYSZKI

I tydzień „Na wiślanym szlaku” – wdrażanie do poznawania historii Polski oraz zdobywania wiedzy o ważnych historycznie postaciach; poszerzanie wiedzy o zwyczajach i tradycjach regionalnych, o wybranych symbolach związanych z regionami Polski ukrytych w podaniach,
legendach, bajkach

II tydzień „Recepta na zdrowie” – wzbogacanie wiedzy na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji; rozumienie konieczności systematyczności w zakresie czynności higienicznych oraz powtarzalności w określonych sytuacjach; wdrażanie do samokontroli i dbałości o czystość własnego ciała oraz estetykę wyglądu

III tydzień „Na tropach wiosny” – kształtowanie umiejętności wyrażania wiedzy i emocji dotyczących zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny; wdrażanie do prowadzenia obserwacji zjawisk przyrodniczych oraz brania udziału w zabawach badawczych, stawiania hipotez i wyciągania wniosków; poszerzanie pojęć związanych ze zmianami obserwowanymi w przyrodzie: stany skupienia wody

IV tydzień „Radosna Wielkanoc” – wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Wielkanocy

PIOSENKI

„Kucharz Marzec”

I. Do kuchni wpada Marzec
i chce coś ugotować,
lecz straszny z niego gapa,
nie może zdecydować.

Ref. Czy będzie śnieg, czy słońce,
czy może jednak plucha,
ulewa, mały wietrzyk,
czy wielka zawierucha.

  II. Do garnka wszystko wrzucił
       dołożył dwie przyprawy...
       Co wyszło? Nie wiadomo!
        Sam bardzo jest ciekawy...

Ref. Czy będzie śnieg, czy słońce…

  III. Wiosną zdarzyć się może
        w pogodzie zamieszanie.
        Gdy Marzec znów gotuje,
        nikt nie wie, co się stanie.

Ref. Czy będzie śnieg, czy słońce…

„Z jajkiem i zającem”

I. Skacze drogą zając, skacze pomalutku,
Przykucnął za płotem, hop i już w ogródku.
Kic, kic, kic cichutko skrada się do domu,
każdemu zostawia prezent po kryjomu.

Ref.: Święta wielkanocne z jajkiem i zającem
Słoneczne, pachnące święta wielkanocne

II. Idą chłopcy drogą idą pomalutku,
Przykucnęli cicho, hop i już w ogródku.
Naraz śmiech i wrzawa „Śmingus-dyngus” – krzyczą
I dziewczynki łapią, i wodą je chlapią.

    WIERSZ

„Marcowe słoneczko”

Jakie dziś jest niebo?
Błękitne…
Różowe…
kto je tak maluje?
Słoneczko marcowe.
Kapie z sopli woda
i śnieg znika z łąki.
Słońce dzisiaj robi
wiosenne porządki.

„Przyszła wiosna”

Przyszła do nas wiosna
w kolorowych kwiatach.
Przyleciały ptaki
z dalekiego świata.
Dobrze, że jest wiosna,
wiosna cieszy nas.
Słonko grzeje mocno,
na spacery czas.

  Język angielski – marzec

5,6 – latki

5, 6 – latki

  • Nazywa wybrane zawody: doctor, farmer, policeman, firefighter, cook, teacher, spaceman, hairdresser, baker, shop-assistant, vet, dancer, singer, nurse, builder
  • Śpiewa piosenki w grupie: “When I Grow Up”, “Jobs Song for Kids”, “How’s The Weather?, “Spring Song for kids|”,“Song of Flowers”, “Ten Bunnies Counting Song”, “B-U-N-N-Y Easter Song”, “Five Little Bunnies” „The Way The Bunny Hops”
  • Ruchem ilustruje treść piosenki
  • Odgrywa krótkie scenki teatralne/dialogi w języku angielskim
  • Nazywa elementy związane z wiosną: green, spring colours,  grass, flowers, tree, frog,,sun, , tulip, daisy, crocus, daffodil, primrose, snowdrop
  • Zapoznał się z tradycją obchodzenia Świąt Wielkanocnych w krajach anglosaskich
  • Zapoznał się ze słownictwem związanym ze Świętami Wielkanocnymi: Easter, Easter bunny, Easter egg, Easter Eggs Hunt,  chick, flowers, grass
  • Recytuje wierszyk „Little Bunny”
Skip to content