Grupa MOTYLKI
1-szy tydzień – „Zegary i kalendarze”
utrwalanie nazw pór roku, dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu
posługiwanie się symbolami charakterystycznymi dla poszczególnych pór roku
utrwalanie nazw dni tygodnia
zapoznanie z nazwami miesięcy.
2-gi tydzień – „Coraz bliżej gwiazd”
rozwijanie zainteresowania kosmosem
wzbogacenie wiedzy na temat Ziemi jako planety
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat określony
kształtowanie otwartej postawy twórczej.
3-ci tydzień – „Bezpieczne zabawy na śniegu”
dostrzeganie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy
poznanie rodzajów sportów zimowych i sprzętu sportowego wykorzystywanego na śniegu i lodzie
wdrażanie do przestrzegania reguł bezpieczeństwa w trakcie zabaw na śniegu.
4-ty tydzień – „ Serce dla babci i dziadka”
poprawne nazywanie członków najbliższej rodziny
kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku dla starszych
rozwijanie pamięci i uwagi.
PIOSENKA
”Kiedy babcia była mała”
- Kiedy babcia była mała, to sukienkę i fartuszek krótki miała.
Małe nóżki, chude rączki i lubiła jeść cukierki oraz pączki.
I co, i co, że babcia nam urosła, że lat ma trochę więcej, niż ja i brat i siostra.
I co, i co to ważne, że mam babcię, że bardzo kocham ją i śpiewać lubię z nią.
2.A gdy dziadek był malutki to nie nosił adidasów tylko butki.
Nie miał wąsów ani brody, no i nie chciał jeść marchewki tylko lody.
I co, i co, że dziadek urósł trochę, że lat ma trochę więcej niż 2+3+8.
I co, i co to ważne, że mam dziadka, że bardzo kocham go i lat mu życzę sto.
- Dawno temu babcia z dziadkiem w piaskownicy się kłócili o łopatkę.
Dziś na spacer idą sobie, a gdy wrócą ja im kawę dobrą zrobię.
I co, i co, że trochę nam urośli, że nie są dzieciakami, że ważni z nich dorośli.
I co, i co to ważne, że są z nami, niech żyją długi czas i zawsze lubią nas.
WIERSZ
Zamierzenia Angielski – kwiecień
5, 6 latki
Uczestniczy w zabawach ruchowych przy muzyce
Nazywa wybrane elementy wybrane z wiosną: grass, flowers, tulip, daisy, crocus, daffodil, primrose, snowdrop
Śpiewa lub ilustruje ruchem piosenki: “Spring Song for kids |”¸“Five Little Fowers”, “Song of Flowers”, “How’s The Weather?”
Nazywa zwierzęta mieszkające na farmie: cat, dog, cow, chicken, hen, duck, horse, rooster, pig, rabbit oraz ich młode – calf, foal, piglet, duckling, chick, lamb
Uczestniczy w zabawach dydaktycznych: Memory, Domino, „Guess”
Śpiewa lub ilustruje ruchem piosenki: Old Mc Donald”, „The Animal Sounds Song”, „The Animals On The Farm”.
Zapoznał się treścią bajki “The Ugly Duckling”
Reaguje na polecenia nauczyciela słowem, gestem lub mimiką
Odgrywa krótkie scenki teatralne/dialogi w języku angielskim