plan dnia
GRUPA „Elfiki”, „Myszki”, „Stokrotki”, „Motylki”, „Kaczuszki”
6:30 7:30 |
Schodzenie się dzieci w grupie zbiorczej. Zabawy dowolne wg pomysłów dzieci. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Rozmowy indywidualne zgodne z zainteresowaniami dzieci, czynności porządkowe. Zabawy inspirowane przez nauczyciela. |
7:30 8:15 | Schodzenie się dzieci we własnych grupach. Kontakty indywidualne, rozmowy podczas schodzenia się dzieci. Zabawy dowolne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy w małych grupach. Praca indywidualna i w małych grupach. Zabawy rozwijające zainteresowania, wspomagające rozwój dziecka. Prace porządkowe. |
8:15 8:30 | Przygotowanie do śniadania zabiegi higieniczne przed i po śniadaniu. |
8:30 9:00 | Śniadanie, zajmowanie swojego stałego miejsca przy stole. |
9:00 10:00 |
Zintegrowana działalność edukacyjna z całą grupą: zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranych programów wychowania przedszkolnego. W młodszych grupach zabawy dowolne według zainteresowań i pomysłów dzieci |
10:00 10:15 | II śniadanie – zabiegi higieniczne przed i po posiłku. |
10:15 11:15 | Zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym (według harmonogramu). Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, podejmowania zabaw badawczych, zabawy ruchowe, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą. |
11:15 11:30 | Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo- higieniczne. |
11:30 12:00 | Obiad I i II danie – zajmowanie swojego stałego miejsca przy stole. |
12:00 12:15 | Kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki relaksacyjnej, zabawy integrujące grupę organizowane przez nauczyciela, zabawy z językiem angielskim. |
12:15 13:45 |
W grupie 3-latków: odpoczynek na leżakach- słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela lub nagrań, słuchanie kołysanek, muzyki relaksacyjnej. W grupie 4,5,6- latków: relaks poobiedni- zabawy relaksacyjne, słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela lub oglądanie na DVD, zabawy kołowe, zabawy w dowolne w sali lub na powietrzu (wg harmonogramu), Zabawy dydaktyczne, zabawy tematyczne, ćwiczenia mowy, ćwiczenia artykulacyjne, oddechowe, zabawy konstrukcyjne. Zabawy rozwijające własną aktywność i zainteresowania dzieci, zabawy i ćwiczenia utrwalające. |
13:45 14:00 | Przygotowanie do podwieczorku. Czynności samoobsługowe, porządkowe i higieniczne przed i po posiłku. |
14:00 14:10 | Podwieczorek- zajmowanie swojego stałego miejsca przy stole. |
14:10 15:30 | Rozchodzenie się dzieci z sal własnych. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, zabawy i gry dydaktyczne w małych zespołach, zabawy inspirowane przez nauczyciela. Praca indywidualna dostosowana do możliwości i potrzeb dzieci, praca z dziećmi zdolnymi, prace porządkowe. Dokańczanie prac rozpoczętych w ciągu dnia, udział dzieci w organizowaniu wystroju sali. |
15:30 16:30 | Rozchodzenie się dzieci z sali zbiorczej. Kontakty indywidualne z dziećmi, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, prace porządkowe. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUPY PRZEBYWAJĄCEJ W SZKOLE „Żabki”
6:30 8:15 | Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne wg pomysłów dzieci. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Rozmowy indywidualne zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna i w małych grupach. Zabawy rozwijające zainteresowania, wspomagające rozwój dziecka. Prace porządkowe. |
8:15 8:40 | Przygotowanie do śniadania, zabiegi higieniczne przed i po śniadaniu. |
8:40 9:00 | Śniadanie. |
9:00 10:20 | Zintegrowana działalność edukacyjna z całą grupą: zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranych programów wychowania przedszkolnego. Zabawy dowolne według zainteresowań i pomysłów dzieci. |
10:20 10:35 | II śniadanie – zabiegi higieniczne przed i po posiłku. |
10:35 11:30 | Zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym (według harmonogramu). Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, podejmowania zabaw badawczych, zabawy ruchowe, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą. |
11:30 11:50 | Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo- higieniczne przed i po posiłku. |
11:50 12:20 | Obiad- zajmowanie swojego stałego miejsca przy stole. |
12:20 12:35 | Kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki relaksacyjnej, zabawy integrujące grupę organizowane przez nauczyciela, zabawy kołowe. |
12:35 13:30 | Zabawy dydaktyczne, zabawy tematyczne, ćwiczenia mowy – artykulacyjne, oddechowe, itp., zabawy konstrukcyjne. Zabawy rozwijające własną aktywność i zainteresowania dzieci, zabawy i ćwiczenia utrwalające. Spacery, zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. |
13:30 13:50 | Przygotowanie do podwieczorku. Czynności samoobsługowe, porządkowe i higieniczne przed i po posiłku. |
13:50- 14:10 | Podwieczorek- zajmowanie swojego stałego miejsca przy stole. |
14:10 16:30 | Rozchodzenie się dzieci. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, zabawy i gry dydaktyczne w małych zespołach, zabawy inspirowane przez nauczyciela. Praca indywidualna dostosowana do możliwości i potrzeb dzieci, praca z dziećmi zdolnymi, prace porządkowe. Doprowadzanie do końca prac rozpoczętych w ciągu dnia, udział dzieci w organizowaniu wystroju sali. Kontakty indywidualne z dziećmi, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, prace porządkowe. |