Grupa STOKROTKI

  1. Zielony kącik – odrobinę lata zimą.: Obserwacja zjawisk zachodzących wraz ze zmianą pór roku- w otoczeniu społecznym i
    przyrodzie-prowadzenie obserwacji rozwoju roślin w kąciku przyrody.
  2. W marcu, jak w garncu- Poznanie i rozumienie zjawisk atmosferycznych występujących wczesną wiosną.
  3. W poszukiwaniu Wiosny.- Kształtowanie umiejętności spostrzegania budzącej się do życia przyrody, dostrzeganie jej piękna.
  4. Zdrowy i bezpieczny przedszkolak. – Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych. Wdrożenie do dbałości o
    bezpieczeństwo własne oraz innych

Piosenka

„Marcowe żaby”
sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak

  1. Już wiosna na polach sadzi krokusy,
    zając siedzi pod sosną, marzną mu uszy.

Ref. A żaby rechu-rech, żaby się cieszą,
że ten marzec rechu-rech wszystko pomieszał.
Raz słońce, a raz deszcz, idzie wiosna, a tu śnieg.
Bo w marcu jak w garncu rechu-rech żabi śmiech.

  1. A deszczem umyte drzewa są czyste,
    na gałązkach już rosną kotki puszyste.

Ref. A żaby rechu-rech, żaby się cieszą,
że ten marzec rechu-rech wszystko pomieszał.
Raz słońce, a raz deszcz, idzie wiosna, a tu śnieg.
Bo w marcu jak w garncu rechu-rech żabi śmiech.

  1. Na łące bociany głośno klekocą,
    rankiem słońce przygrzewa, mróz mrozi nocą.

Ref. A żaby rechu-rech, żaby się cieszą,
że ten marzec rechu-rech wszystko pomieszał.
Raz słońce, a raz deszcz, idzie wiosna, a tu śnieg.
Bo w marcu jak w garncu rechu-rech żabi śmiech.

Przyszła wiosna

I duzi i mali na wiosnę czekali
Mroźniej zimy mieli dość
aż tu niespodzianka bo któregoś ranka
nagle się zmieniło coś

przyszła wiosna do lasu narobiła hałasu
Obudziła niedźwiadki z zimowego snu
Przyszła wiosna na łąki, obudziła skowronki
zasadziła kwiatki tam i tu

I duzi i mali na wiosnę czekali
Na słoneczka jasny blask
aż tu niespodzianka bo któregoś ranka
właśnie przyszedł na to czas

Wiersz

W marcu jak w garncu„.
Marzec ma ogromny garniec. Miesza w nim przez całe noce,
więc w tym garncu nieustannie syczy co i bulgocze.

Powiedz, Marcu, co masz w garncu ?

Mam składniki różnorodne: wiatry ciepłe, wiatry chłodne, chmury,
słońce, mróz i wodę – z nich przyrządzam Wam pogodę.

Język angielski – marzec

3,4 – latki

Skip to content