Grupa MOTYLKI

1-szy tydzień – Zwierzęta egzotyczne
 Wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych,
 Poznanie charakterystycznych cech sawanny,
 Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.

2-gi tydzień- Na wiejskim podwórku
 Utrwalenie nazw zwierząt hodowlanych,
 Wyrabianie pozytywnego stosunku do zwierząt,
 Wzbogacanie wiedzy na temat życia zwierząt hodowlanych oraz produktów pochodzących od zwierząt,
 Doskonalenie wiedzy na temat pokarmów spożywanych przez zwierzęta oraz nazw miejsc, w których żyją- mieszkają.

3-ci tydzień – Wielkanoc

 Wzbogacenie wiedzy na temat tradycji związanych z Wielkanocą,
 Zachęcanie do kultywowania tradycji wielkanocnych,
 Poznanie symboliki pokarmów przygotowanych do święcenia.

4-ty tydzień – Bajki i baśnie

 Zapoznawanie z treścią nieznanych bajek i baśni,
 Przypomnienie treści znanych bajek i baśni,
 Wzbogacenie wiedzy na temat H. Ch. Andersena- patrona przedszkola i autora wielu baśni,
 Kształtowanie odporności emocjonalnej.

5-ty tydzień – Polska- moja ojczyzna

 Wzbogacenie wiedzy na temat Polski,
 Zapoznanie się z legenda o Warszawie oraz Smoku Wawelskim,
 Poznanie niektórych zabytków aktualnej stolicy oraz tych dawnych- Gniezno, Kraków,
 Rozbudzanie uczuć patriotycznych.
 Utrwalenie wyglądu flagi Polski

PIOSENKA


WIERSZ

”Wiejskie podwórko” Dorota Kossakowska

W gospodarstwie wujka gwarno i wesoło.
Od samego rana piknik pod stodołą.
Baran z owcą beczą, krowa głośno ryczy.
A kurczaków tyle, że ich nikt nie zliczy.
Odeszły od kwoki, teraz piszczą, skrzeczą.
Gdy zobaczą kwokę, to do niej polecą.
Koza skubie trawę, sama je śniadanie,
Bo jej mąż pan kozioł stoi dziś przy sianie.
W tej ogólnej wrzawie słychać rżenie koni.
Kiedy się rozpędzą nikt ich nie dogoni.
Osioł patrzy z boku, nie wie co ma robić.
Też swą obecnością piknik chce ozdobić.
Wreszcie jest gospodarz, niesie coś pysznego.
Będzie więc jedzenie tutaj dla każdego.
Trawę dziś dostanie owca, koń i krowa.
Dla osiołka porcja też już jest gotowa.
Kogut oraz kury mają pyszne zboże.
To wniesieniu jajek na pewno pomoże.
Każdy uczestniczy w wesołej zabawie.
Kiedy się najedzą, odpoczną na trawie.

Zamierzenia Angielski – kwiecień

  • Nazywa elementy związane z wiosną: green, spring colours,  grass, flowers, tree, frog,,sun, , tulip, daisy, crocus, daffodil, primrose, snowdrop, grass, river, lake, mountain, picnic, basket
  • Zapoznał się z tradycją obchodzenia Świąt Wielkanocnych w krajach anglosaskich
  • Zapoznał się ze słownictwem związanym ze Świętami Wielkanocnymi: chocolate, egg, bunny, baby chick, Easter hunt, Easter
  • Zapoznał się ze słownictwem związanym z życiem w mieście: street, park, shop, supermarket, library, cinema, restaurant, play, shop, school, preschool
  • Śpiewa piosenki w grupie: „Picnic Song”, „We’re going a picnic”, “Spring Song for kids|”,“Song of Flowers”, „Hop Little Bunnies”,   “B-U-N-N-Y”,  „This is The Way The Bunny Hops”, „Let’s Go For A Walk Outside”, „ This is my town”
  • Ruchem ilustruje treść piosenki
  • Odgrywa krótkie scenki teatralne/dialogi w języku angielskim.

Skip to content