Grupa MOTYLKI

1-szy tydzień – Święto dzieci
 Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat życia ludzi na innych kontynentach,
 Kształtowanie pozytywnego stosunku do ludzi o innym kolorze skóry i odmienności kulturowej,
 Budzenie uczucia przyjaźni do najbliższych kolegów,
 Zapoznanie z muzyką innego kontynentu,
 Przypomnienie praw dziecka.

2-gi tydzień- Mieszkańcy łąki
 Zapoznanie z nazwami miodu,
 Poznanie znaczenia pszczół,
 Kształtowanie postaw ekologicznych,
 Utrwalenie nazw kwitów łąkowych,
 Zapoznanie z etapami rozwoju motyla.

3-ci tydzień – Bezpieczne wakacje
 Zwrócenie uwagi na konieczność dbania o środowisko podczas wakacyjnego wypoczynku,
 Zapoznanie z zasadami bezpiecznego wypoczynku,
 Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu,
 Ukazanie piękna różnych stron Polski,
 Wzbogacanie słownika dzieci o słownictwo związane z tematyką morską.

4-ty tydzień – Środki lokomocji

 Utrwalenie wiadomości na temat różnych środków lokomocji,
 Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa podczas korzystania ze środków lokomocji,
 Zapoznanie z zasadami bezpiecznego korzystania z roweru,
 Utrwalenie numerów alarmowych oraz numerów osób najbliższych.

PIOSENKA


WIERSZ

”Wiejskie podwórko” Dorota Kossakowska

W gospodarstwie wujka gwarno i wesoło.
Od samego rana piknik pod stodołą.
Baran z owcą beczą, krowa głośno ryczy.
A kurczaków tyle, że ich nikt nie zliczy.
Odeszły od kwoki, teraz piszczą, skrzeczą.
Gdy zobaczą kwokę, to do niej polecą.
Koza skubie trawę, sama je śniadanie,
Bo jej mąż pan kozioł stoi dziś przy sianie.
W tej ogólnej wrzawie słychać rżenie koni.
Kiedy się rozpędzą nikt ich nie dogoni.
Osioł patrzy z boku, nie wie co ma robić.
Też swą obecnością piknik chce ozdobić.
Wreszcie jest gospodarz, niesie coś pysznego.
Będzie więc jedzenie tutaj dla każdego.
Trawę dziś dostanie owca, koń i krowa.
Dla osiołka porcja też już jest gotowa.
Kogut oraz kury mają pyszne zboże.
To wniesieniu jajek na pewno pomoże.
Każdy uczestniczy w wesołej zabawie.
Kiedy się najedzą, odpoczną na trawie.

Zamierzenia Angielski – maj

  • Utrwalił slownictwo związane z jedzeniem, zabawkami, ubraniami, artykułami papierniczymi:

trolley, cake, ice cream, toy, doll, pen etc.

  • Używa zwrotów związanych z zakupami:

–  Can I have a …, please?

– Yes, here you are. /

– No, I’m sorry, I don’t have a (toy / doll / …).

– Thank you.

– How much is it?

– It’s 3 zlotys.

  • Śpiewa piosenki: „Let’s Go Shopping Song”, „Shopping Song for Kids”, „Grocery Shopping”
  • Nazywa wybrane zawody: teacher, doctor, firefighter, police officer, actor / actress, singer, photographer, dancer, scientist
  • Śpiewa piosenki w grupie: “When I Grow Up”, “Jobs Song for Kids”, „Hello, What Do You Do?”
  • Potrafi określić swoje samopoczucie i nazwać wybrane emocje: happy, sad, angry, scared, interested, bored, disgusted
  • Śpiewa piosenki: „If You Happy And You Know It”, „Feelings and Emotions Song for Kids”,

„This Is A Happy Face”, „Feelings and Emotions Song”, „How Are You?”

  • Zapoznał się z tradycyjnymi angielskimi zabawami
  • Reaguje na polecenia nauczyciela słowem, gestem lub mimiką
  • Odgrywa krótkie scenki teatralne/dialogi w języku angielskim

Skip to content