Grupa MOTYLKI

1-szy tydzień – „Zegary i kalendarze”
 utrwalanie nazw pór roku, dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu
 posługiwanie się symbolami charakterystycznymi dla poszczególnych pór roku
 utrwalanie nazw dni tygodnia
 zapoznanie z nazwami miesięcy.

2-gi tydzień – „Coraz bliżej gwiazd”
 rozwijanie zainteresowania kosmosem
 wzbogacenie wiedzy na temat Ziemi jako planety
 rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat określony
 kształtowanie otwartej postawy twórczej.

3-ci tydzień – „Bezpieczne zabawy na śniegu”
 dostrzeganie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy
 poznanie rodzajów sportów zimowych i sprzętu sportowego wykorzystywanego na śniegu i lodzie
 wdrażanie do przestrzegania reguł bezpieczeństwa w trakcie zabaw na śniegu.

4-ty tydzień – „ Serce dla babci i dziadka”
 poprawne nazywanie członków najbliższej rodziny
 kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku dla starszych
 rozwijanie pamięci i uwagi.

PIOSENKA

”Kiedy babcia była mała”

  1. Kiedy babcia była mała, to sukienkę i fartuszek krótki miała.
    Małe nóżki, chude rączki i lubiła jeść cukierki oraz pączki.
    I co, i co, że babcia nam urosła, że lat ma trochę więcej, niż ja i brat i siostra.
    I co, i co to ważne, że mam babcię, że bardzo kocham ją i śpiewać lubię z nią.

2.A gdy dziadek był malutki to nie nosił adidasów tylko butki.
Nie miał wąsów ani brody, no i nie chciał jeść marchewki tylko lody.
I co, i co, że dziadek urósł trochę, że lat ma trochę więcej niż 2+3+8.
I co, i co to ważne, że mam dziadka, że bardzo kocham go i lat mu życzę sto.

  1. Dawno temu babcia z dziadkiem w piaskownicy się kłócili o łopatkę.
    Dziś na spacer idą sobie, a gdy wrócą ja im kawę dobrą zrobię.
    I co, i co, że trochę nam urośli, że nie są dzieciakami, że ważni z nich dorośli.
    I co, i co to ważne, że są z nami, niech żyją długi czas i zawsze lubią nas.

      Język angielski – styczeń

5,6 – latki

  • Nazywa i rozpoznaje elementy związane z zimą: : snow, snowman, snawball, snowflake, winter, frost,
  • Nazywa i rozpoznaje wybrane sporty zimowe: snowbord, ice skating, ski, hokey
  • Zna nazwy ubrań noszonych zimą: : mittens, hat, scarf, coat, jumper, trousers, boots
  • Potrafi się przywitać i zapytać o samopoczucie
  • Potrafi zadać i odpowiedzieć na pytanie „How are you yoday?”
  • Śpiewa piosenki w grupie: „I’m A Little Snowman”, „Little sowflake”, „Winter Mittens Song”,  If you happy”
  • Liczy w zakresie 10
  • Określa wielkość przedmiotów
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych przy muzyce
  • Nazywa poszczególne części domu: house, roof,  walls,  chimney, window, door.
  • Układa dom z elementów.
  • Nazywa pomieszczenia w domu: : bedroom, bathroom, living room, dining room, kitchen.
  • Nazywa wybrane meble: table, chair, sofa, cooker,  toilet, fridge, wardrobe, lamp, sofa, armchair, TV set, bath, bed.
  • Śpiewa piosenki: „House Song”, „ The House Song”, „My House Song”,
  • Reaguje na polecenia nauczyciela słowem, gestem lub mimiką
  • Ruchem ilustruje treść piosenki
  • Odgrywa krótkie scenki teatralne/dialogi w języku angielski

WIERSZ

Bałwanek
Skip to content