Tydzień I. W świecie książek
• Potrafi prawidłowo obchodzić się z książką, odkładać je na półkę i zachowywać się odpowiednio podczas czytania.
• Potrafi słuchać tekstu i mówić o tym, co usłyszało.
• Zna literę f, F, umie dzielić słowa na sylaby i rozpoznaje głoski.
• Wie, jak działa księgarnia, biblioteka i czytelnia.
• Doskonali umiejętności matematyczne i zna proces tworzenia książek.
Tydzień II. Dbamy o naszą planetę
• Zna pojęcie globus i wie, że trzeba dbać o naszą planetę.
• Potrafi segregować śmieci i zna zasady proekologicznych zachowań.
• Zna odnawialne źródła energii i umie rozwiązywać zadania matematyczne.
• Potrafi oszczędzać wodę i wie, jak żyć proekologicznie.
• Używa odpadów do tworzenia nowych przedmiotów i zna pojęcie recyklingu.
Tydzień III Od kurnika do świątecznego koszyka
• Zapoznaje się z życiem i pracą na wsi, poznaje nazwy zwierząt gospodarskich i ich domów.
• Rozwija percepcję wzrokową, umiejętności grafomotoryczne i sprawność manualną.
• Utrwala znajomość nazw samic, samców i młodych wybranych ptaków.
• Uczy się tradycji wielkanocnych i wartości kulturowych.
• Poznaje techniki ozdabiania jajek i zawartość koszyczka wielkanocnego.
Tydzień IV. Na wiosennej łące
• Wzrusza się, patrząc na przyrodę, i ma pozytywne nastawienie do owadów zapylających.
• Zna literę ł, Ł, i ćwiczy rysowanie i pisanie.
• Umie określać odległości i wysokości, a także doskonali motorykę małą.
• Wie, jak żyją pszczoły i rozwija swoje umiejętności muzyczne.
• Zna mieszkańców łąki i potrafi wykonać prace plastyczne związane z przyrodą.
Tydzień V. Kto nam pomoże?
• Wie, jak wzywać pomoc w nagłych wypadkach.
• Zna pracę straży pożarnej, policji i lekarza oraz ich rolę w społeczeństwie.
• Potrafi skontaktować się ze służbami ratunkowymi w razie potrzeby.
• Dba o zdrowie, rozwija percepcję wzrokową i słuchową.
• Zna numery alarmowe i potrafi przypomnieć sobie ważne informacje.

Język angielski – kwiecień

Czterolatek
Dziecko:
• Potrafi nazywać elementy krajobrazu (grass, river, mountain, picnic).
• Potrafi prosić o jedzenie, używając zwrotu Can I have a (banana/carrot/…)?
• Nazywa symbole wielkanocne (chocolate, egg, bunny, baby chick).
• Śpiewa piosenkę Happy Easter!
• Potrafi nazywać miejsca w mieście (street, park, shop, play).
• Stosuje konstrukcję Let’s (play/jump) (in the park) oraz Don’t (play/jump) (on the street).
• Rozumie pytanie Where is (the shop)?
• Potrafi śpiewać piosenkę Let’s Go to My City

Pięciolatek
Dziecko:
• Potrafi nazywać elementy krajobrazu (grass, river, lake, mountain).
• Potrafi prosić o jedzenie (Can I have a (banana/carrot/…)?).
• Nazywa symbole wielkanocne (chocolate, egg, bunny, baby chick).
• Śpiewa piosenkę Happy Easter!
• Potrafi nazywać miejsca w mieście (street, park, shop, supermarket, restaurant).
• Stosuje konstrukcję Let’s (play/jump) (in the park) i Don’t (play/jump) (on the street).
• Rozumie zasady bezpieczeństwa na drodze i stosuje je w zabawach.
• Zadaje pytanie Where is (the shop)? i odpowiada It’s here.
• Wskazuje kierunki (Go straight / Turn left / Turn right).


Skip to content