5 LATKI

   „BAJKI I BAŚNIE”  2.04 - 5.04

• Zapoznanie z kanonem klasycznych baśni i bajek znanych w Europie
• Rozpoznawanie postaci występujących w bajkach
• Inscenizacja wiersza Juliana Tuwima „Rzepka”
• Wprowadzenie pojęć: kukiełka, marionetka, pacynka
• Utrwalenie pojęć: autor, ilustrator, wydawca
• Rozwijanie zainteresowań dzieci książką

„W GOSPODARSTWIE” 8.04 – 12.04
• Zapoznanie dzieci z cechami charakterystycznymi wyglądu zwierząt hodowlanych w gospodarstwie.
• Zapoznanie dzieci z rolą zwierząt hodowlanych w życiu człowieka
• Zapoznanie ze znakiem graficznym litery „ł”. „Ł”
• Rozpoznawanie i naśladowanie odgłosów zwierząt hodowlanych
• Porównywanie liczebności zbiorów
• Kształcenie umiejętności liczenia w zakresie 9
„DBAMY O ZIEMIĘ” 15.04 – 19.04
• Znajomość zachowań człowieka sprzyjających ochronie naszej planety
• Zapoznanie ze znakiem graficznym znak graficznym liczby 10
• Zapoznanie z rolą mrówek w przyrodzie
• Znajomość kolorów pojemników przeznaczonych do segregacji odpadów
• Zapoznanie z pojęciem „recykling”
• Znajomość skutków zanieczyszczania zbiorników wodnych
• Zapoznanie z pojęciami „ekologia” i „ekolog”
„JESTEM POLAKIEM I EUROPEJCZYKIEM” 22.04 – 26.04
• Zapoznanie z nazwami różnych domów: blok, wieżowiec, domy szeregowe, bliźniak, dom jednorodzinny.
• Znajomość pojęć „stolica”, herb
• Znajomość wybranych zabytków Warszawy
• Zapoznanie z wyglądem małej i wielkiej litery „f,F”
• Zapoznanie z legendą Cz. Janczarskiego „O Lechu, Czechu i Rusie”
• Znajomość symboli narodowych
• Zapoznanie z mapą Europy, krajami europejskimi. Zapoznanie z hymnem Unii Europejskiej


ZAMIERZENIA MARZEC
3,4 LATKI

   „BAJKI I BAŚNIE”  2.04 - 5.04

• Zapoznanie z wybranymi baśniami i bajkami należącymi do kanonu baśni europejskich
• Rozpoznawanie postaci występujących w bajkach
• Udział w inscenizacji wiersza Juliana Tuwima „Rzepka”
• Wzbogacenie słownictwa o pojęcia: autor, ilustrator
• Rozwijanie zainteresowania książką, jako źródłem wiedzy

„W GOSPODARSTWIE” 8.04 – 12.04
• Zapoznanie dzieci z cechami charakterystycznymi wyglądu zwierząt hodowlanych w gospodarstwie.
• Zapoznanie z korzyściami wynikającymi z hodowli krów
• Zapoznanie produktami pochodzenia mlecznego
• Rozpoznawanie i naśladowanie odgłosów zwierząt hodowlanych
• Kształcenie umiejętności przeliczania w zakresie określonej liczby elementów
• Poprawne stosowanie pojęć: na, pod, za, obok
„DBAMY O ZIEMIĘ” 15.04 – 19.04
• Kształtowanie postawy dbania o środowisko
• Zapoznanie z pojęciem „ekolog”
• Znajomość roli owadów w zapylaniu kwiatów
• Rozpoznawanie drzew i krzewów owocowych
• Przeliczanie w zakresie 5
• Zapoznanie dzieci ze znaczeniem mrówek dla środowiska
• Zapoznanie z kolorami pojemników do segregacji śmieci
• Kształcenie nawyku segregowania śmieci
„JESTEM POLAKIEM I EUROPEJCZYKIEM” 22.04 – 26.04
• Znajomość nazwy własnego kraju, umiejętność odnalezienia go na mapie
• Zapoznanie z symbolami narodowymi naszego kraju
• Zapoznanie z wyglądem flagi Unii Europejskiej
• Zapoznanie z legendą „O Lechu, Czechu i Rusie”

 

Język angielski – kwiecień

3, 4 latki
 Uczestniczy w zabawach ruchowych przy muzyce
 Nazywa wybrane elementy wybrane z wiosną: grass, flowers, tulip, daisy, crocus
 Śpiewa lub ilustruje ruchem piosenki: “Spring Song for kids “Song of Flowers”, “How’s The Weather?”
 Nazywa zwierzęta mieszkające na farmie: cow, duck, horse, rooster, pig, rabbit, sheep

 Uczestniczy w zabawach dydaktycznych: Memory, Domino, „Guess”
 Śpiewa lub ilustruje ruchem piosenki: Old Mc Donald”, „The Animal Sounds Song”, „The Animals On The Farm”.
 Zapoznał się treścią bajki “The Ugly Duckling”
 Reaguje na polecenia nauczyciela słowem, gestem lub mimiką
 Odgrywa krótkie scenki teatralne/dialogi w języku angielskim

Język angielski – kwiecień

5, 6 latki
 Uczestniczy w zabawach ruchowych przy muzyce
 Nazywa wybrane elementy wybrane z wiosną: grass, flowers, tulip, daisy, crocus, daffodil, primrose, snowdrop
 Śpiewa lub ilustruje ruchem piosenki: “Spring Song for kids |”¸“Five Little Fowers”, “Song of Flowers”, “How’s The Weather?”
 Nazywa zwierzęta mieszkające na farmie: cat, dog, cow, chicken, hen, duck, horse, rooster, pig, rabbit oraz ich młode – calf, foal, piglet, duckling, chick, lamb
 Uczestniczy w zabawach dydaktycznych: Memory, Domino, „Guess”
 Śpiewa lub ilustruje ruchem piosenki: Old Mc Donald”, „The Animal Sounds Song”, „The Animals On The Farm”.
 Zapoznał się treścią bajki “The Ugly Duckling”
 Reaguje na polecenia nauczyciela słowem, gestem lub mimiką
 Odgrywa krótkie scenki teatralne/dialogi w języku angielskim

Skip to content