Tydzień I – Dzień Dziecka
- Rozumie znaczenie praw i obowiązków przysługujących dzieciom oraz potrafi je rozróżniać.
- Zna pojęcie przyjaciela i potrafi wskazać cechy dobrego przyjaciela, także w odniesieniu do zwierząt.
- Umie współdziałać w grupie, przestrzega ustalonych zasad i okazuje szacunek innym.
- Potrafi dzielić wyrazy na sylaby oraz uważnie słuchać czytanego tekstu literackiego.
- Rozpoznaje działanie magnesu, przelicza elementy i uczestniczy w eksperymentach badawczych.
Tydzień II – Wielka wyprawa - Zna wybrane miejsca i budowle z różnych stron świata, wykazuje ciekawość wobec innych kultur.
- Potrafi wymienić środki transportu i posługuje się nowym słownictwem dotyczącym podróżowania.
- Rozpoznaje i nazywa egzotyczne zwierzęta, porównuje ich wielkość i liczebność.
- Czerpie radość z zabawy przy muzyce z różnych stron świata, potrafi rozpoznać nietypowe instrumenty.
- Wykorzystuje zmysły w poznawaniu przypraw, smaków i zapachów innych krajów, angażuje się w działania plastyczne.
Tydzień III – Smaki i zapachy lata - Uważnie słucha utworu literackiego, buduje własne wypowiedzi i wyraża swoje emocje.
- Zna znaczenie słowa „sztuka”, tworzy rymy i rozwija wyobraźnię poprzez kontakt z twórczością artystyczną.
- Potrafi wskazać zjawiska atmosferyczne występujące latem, uczestniczy w eksperymentach z kolorami.
- Rozpoznaje letnie dźwięki natury, śpiewa piosenki o lecie i wykonuje prace plastyczne różnymi technikami.
- Nazywa letnie przysmaki, ćwiczy sprawność manualną i rozwija wrażliwość zmysłową.
Tydzień IV – Wakacyjne przygody - Zna zasady bezpiecznego zachowania podczas wakacji i potrafi przewidzieć konsekwencje swoich działań.
- Wzbogaca wiedzę o folklorze góralskim i krajobrazie górskim, potrafi współpracować z grupą.
- Obserwuje i opisuje właściwości wody, porównuje ilości i określa położenie przedmiotów w przestrzeni.
- Rozpoznaje podstawowe zasady bezpieczeństwa nad wodą, zna pojęcie „szanty” i aktywnie uczestniczy w działaniach muzyczno-plastycznych.
- Wymienia miejsca letniego wypoczynku, wyraża emocje związane z zakończeniem roku przedszkolnego i uczestniczy w pracy zespołowej.
Język angielski – czerwiec
język angielski dla cztero – i pięciolatków
- Rozszerza znajomość nazw dzikich zwierząt (hippo, crocodile, tiger, elephant…) oraz liczebników, rozpoznaje zwierzęta na podstawie opisu lub odgłosu, odpowiada na pytania typu How many…? i aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowo-językowych.
- Poznaje i utrwala rozbudowane słownictwo związane z transportem (helicopter, boat, train…) oraz stosuje pełniejsze struktury: Let’s go by…, We can go by…, The wheels on the bus… – poprzez dialogi, piosenki i prace plastyczne.
- Zna i stosuje słownictwo związane z podróżowaniem i miejscami (trip, country, city, beach, mountains) oraz potrafi mówić o planach podróży: Let’s go to the…, I want to take…, He doesn’t go to…, wspomagając się rysunkiem i mapą.
- Potrafi opowiadać o planach wakacyjnych w prostych zdaniach: I will relax / travel / meet friends…, bierze udział w grach utrwalających całoroczny materiał, wskazuje miejsca na mapie, gdzie używany jest język angielski.
- Podsumowuje i prezentuje swoją wiedzę językową – wypowiada się na temat ulubionych zabaw, piosenek, potrafi odpowiedzieć na pytania: What can you say in English? What’s your favourite…?, aktywnie uczestniczy w zajęciach ruchowo-językowych i pracach z kartą pracy.