5 LATKI
„BAJKI I BAŚNIE” 2.04 - 5.04
• Zapoznanie z kanonem klasycznych baśni i bajek znanych w Europie
• Rozpoznawanie postaci występujących w bajkach
• Inscenizacja wiersza Juliana Tuwima „Rzepka”
• Wprowadzenie pojęć: kukiełka, marionetka, pacynka
• Utrwalenie pojęć: autor, ilustrator, wydawca
• Rozwijanie zainteresowań dzieci książką
„W GOSPODARSTWIE” 8.04 – 12.04
• Zapoznanie dzieci z cechami charakterystycznymi wyglądu zwierząt hodowlanych w gospodarstwie.
• Zapoznanie dzieci z rolą zwierząt hodowlanych w życiu człowieka
• Zapoznanie ze znakiem graficznym litery „ł”. „Ł”
• Rozpoznawanie i naśladowanie odgłosów zwierząt hodowlanych
• Porównywanie liczebności zbiorów
• Kształcenie umiejętności liczenia w zakresie 9
„DBAMY O ZIEMIĘ” 15.04 – 19.04
• Znajomość zachowań człowieka sprzyjających ochronie naszej planety
• Zapoznanie ze znakiem graficznym znak graficznym liczby 10
• Zapoznanie z rolą mrówek w przyrodzie
• Znajomość kolorów pojemników przeznaczonych do segregacji odpadów
• Zapoznanie z pojęciem „recykling”
• Znajomość skutków zanieczyszczania zbiorników wodnych
• Zapoznanie z pojęciami „ekologia” i „ekolog”
„JESTEM POLAKIEM I EUROPEJCZYKIEM” 22.04 – 26.04
• Zapoznanie z nazwami różnych domów: blok, wieżowiec, domy szeregowe, bliźniak, dom jednorodzinny.
• Znajomość pojęć „stolica”, herb
• Znajomość wybranych zabytków Warszawy
• Zapoznanie z wyglądem małej i wielkiej litery „f,F”
• Zapoznanie z legendą Cz. Janczarskiego „O Lechu, Czechu i Rusie”
• Znajomość symboli narodowych
• Zapoznanie z mapą Europy, krajami europejskimi. Zapoznanie z hymnem Unii Europejskiej
ZAMIERZENIA MARZEC
3,4 LATKI
„BAJKI I BAŚNIE” 2.04 - 5.04
• Zapoznanie z wybranymi baśniami i bajkami należącymi do kanonu baśni europejskich
• Rozpoznawanie postaci występujących w bajkach
• Udział w inscenizacji wiersza Juliana Tuwima „Rzepka”
• Wzbogacenie słownictwa o pojęcia: autor, ilustrator
• Rozwijanie zainteresowania książką, jako źródłem wiedzy
„W GOSPODARSTWIE” 8.04 – 12.04
• Zapoznanie dzieci z cechami charakterystycznymi wyglądu zwierząt hodowlanych w gospodarstwie.
• Zapoznanie z korzyściami wynikającymi z hodowli krów
• Zapoznanie produktami pochodzenia mlecznego
• Rozpoznawanie i naśladowanie odgłosów zwierząt hodowlanych
• Kształcenie umiejętności przeliczania w zakresie określonej liczby elementów
• Poprawne stosowanie pojęć: na, pod, za, obok
„DBAMY O ZIEMIĘ” 15.04 – 19.04
• Kształtowanie postawy dbania o środowisko
• Zapoznanie z pojęciem „ekolog”
• Znajomość roli owadów w zapylaniu kwiatów
• Rozpoznawanie drzew i krzewów owocowych
• Przeliczanie w zakresie 5
• Zapoznanie dzieci ze znaczeniem mrówek dla środowiska
• Zapoznanie z kolorami pojemników do segregacji śmieci
• Kształcenie nawyku segregowania śmieci
„JESTEM POLAKIEM I EUROPEJCZYKIEM” 22.04 – 26.04
• Znajomość nazwy własnego kraju, umiejętność odnalezienia go na mapie
• Zapoznanie z symbolami narodowymi naszego kraju
• Zapoznanie z wyglądem flagi Unii Europejskiej
• Zapoznanie z legendą „O Lechu, Czechu i Rusie”
Język angielski – kwiecień
3, 4 latki
Uczestniczy w zabawach ruchowych przy muzyce
Nazywa wybrane elementy wybrane z wiosną: grass, flowers, tulip, daisy, crocus
Śpiewa lub ilustruje ruchem piosenki: “Spring Song for kids “Song of Flowers”, “How’s The Weather?”
Nazywa zwierzęta mieszkające na farmie: cow, duck, horse, rooster, pig, rabbit, sheep
Uczestniczy w zabawach dydaktycznych: Memory, Domino, „Guess”
Śpiewa lub ilustruje ruchem piosenki: Old Mc Donald”, „The Animal Sounds Song”, „The Animals On The Farm”.
Zapoznał się treścią bajki “The Ugly Duckling”
Reaguje na polecenia nauczyciela słowem, gestem lub mimiką
Odgrywa krótkie scenki teatralne/dialogi w języku angielskim
Język angielski – kwiecień
5, 6 latki
Uczestniczy w zabawach ruchowych przy muzyce
Nazywa wybrane elementy wybrane z wiosną: grass, flowers, tulip, daisy, crocus, daffodil, primrose, snowdrop
Śpiewa lub ilustruje ruchem piosenki: “Spring Song for kids |”¸“Five Little Fowers”, “Song of Flowers”, “How’s The Weather?”
Nazywa zwierzęta mieszkające na farmie: cat, dog, cow, chicken, hen, duck, horse, rooster, pig, rabbit oraz ich młode – calf, foal, piglet, duckling, chick, lamb
Uczestniczy w zabawach dydaktycznych: Memory, Domino, „Guess”
Śpiewa lub ilustruje ruchem piosenki: Old Mc Donald”, „The Animal Sounds Song”, „The Animals On The Farm”.
Zapoznał się treścią bajki “The Ugly Duckling”
Reaguje na polecenia nauczyciela słowem, gestem lub mimiką
Odgrywa krótkie scenki teatralne/dialogi w języku angielskim