Tydzień I – Dzień Dziecka

  1. Rozumie znaczenie praw i obowiązków przysługujących dzieciom oraz potrafi je rozróżniać.
  2. Zna pojęcie przyjaciela i potrafi wskazać cechy dobrego przyjaciela, także w odniesieniu do zwierząt.
  3. Umie współdziałać w grupie, przestrzega ustalonych zasad i okazuje szacunek innym.
  4. Potrafi dzielić wyrazy na sylaby oraz uważnie słuchać czytanego tekstu literackiego.
  5. Rozpoznaje działanie magnesu, przelicza elementy i uczestniczy w eksperymentach badawczych.
    Tydzień II – Wielka wyprawa
  6. Zna wybrane miejsca i budowle z różnych stron świata, wykazuje ciekawość wobec innych kultur.
  7. Potrafi wymienić środki transportu i posługuje się nowym słownictwem dotyczącym podróżowania.
  8. Rozpoznaje i nazywa egzotyczne zwierzęta, porównuje ich wielkość i liczebność.
  9. Czerpie radość z zabawy przy muzyce z różnych stron świata, potrafi rozpoznać nietypowe instrumenty.
  10. Wykorzystuje zmysły w poznawaniu przypraw, smaków i zapachów innych krajów, angażuje się w działania plastyczne.
    Tydzień III – Smaki i zapachy lata
  11. Uważnie słucha utworu literackiego, buduje własne wypowiedzi i wyraża swoje emocje.
  12. Zna znaczenie słowa „sztuka”, tworzy rymy i rozwija wyobraźnię poprzez kontakt z twórczością artystyczną.
  13. Potrafi wskazać zjawiska atmosferyczne występujące latem, uczestniczy w eksperymentach z kolorami.
  14. Rozpoznaje letnie dźwięki natury, śpiewa piosenki o lecie i wykonuje prace plastyczne różnymi technikami.
  15. Nazywa letnie przysmaki, ćwiczy sprawność manualną i rozwija wrażliwość zmysłową.
    Tydzień IV – Wakacyjne przygody
  16. Zna zasady bezpiecznego zachowania podczas wakacji i potrafi przewidzieć konsekwencje swoich działań.
  17. Wzbogaca wiedzę o folklorze góralskim i krajobrazie górskim, potrafi współpracować z grupą.
  18. Obserwuje i opisuje właściwości wody, porównuje ilości i określa położenie przedmiotów w przestrzeni.
  19. Rozpoznaje podstawowe zasady bezpieczeństwa nad wodą, zna pojęcie „szanty” i aktywnie uczestniczy w działaniach muzyczno-plastycznych.
  20. Wymienia miejsca letniego wypoczynku, wyraża emocje związane z zakończeniem roku przedszkolnego i uczestniczy w pracy zespołowej.

Język angielski – czerwiec


język angielski dla cztero – i pięciolatków

  1. Rozszerza znajomość nazw dzikich zwierząt (hippo, crocodile, tiger, elephant…) oraz liczebników, rozpoznaje zwierzęta na podstawie opisu lub odgłosu, odpowiada na pytania typu How many…? i aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowo-językowych.
  2. Poznaje i utrwala rozbudowane słownictwo związane z transportem (helicopter, boat, train…) oraz stosuje pełniejsze struktury: Let’s go by…, We can go by…, The wheels on the bus… – poprzez dialogi, piosenki i prace plastyczne.
  3. Zna i stosuje słownictwo związane z podróżowaniem i miejscami (trip, country, city, beach, mountains) oraz potrafi mówić o planach podróży: Let’s go to the…, I want to take…, He doesn’t go to…, wspomagając się rysunkiem i mapą.
  4. Potrafi opowiadać o planach wakacyjnych w prostych zdaniach: I will relax / travel / meet friends…, bierze udział w grach utrwalających całoroczny materiał, wskazuje miejsca na mapie, gdzie używany jest język angielski.
  5. Podsumowuje i prezentuje swoją wiedzę językową – wypowiada się na temat ulubionych zabaw, piosenek, potrafi odpowiedzieć na pytania: What can you say in English? What’s your favourite…?, aktywnie uczestniczy w zajęciach ruchowo-językowych i pracach z kartą pracy.


Skip to content