Tydzień I – Majowe święta
Dziecko:
zna symbole narodowe i rozpoznaje flagę oraz godło Polski
potrafi opowiedzieć legendę o powstaniu państwa polskiego
rozróżnia stroje i tańce ludowe wybranych regionów Polski
okazuje szacunek dla tradycji i tożsamości narodowej
uważnie słucha i wypowiada się na temat utworów patriotycznych
Tydzień II – Od pomysłu aż po dach
Dziecko:
zna różne typy budynków i potrafi je klasyfikować według funkcji
rozpoznaje literę h, H i potrafi ją wskazać w wyrazach
zna nazwy domów zwierząt i materiałów budowlanych
potrafi współpracować przy budowie z klocków i materiałów konstrukcyjnych
Tydzień III – Święto Rodziny
Dziecko:
rozpoznaje emocje i potrafi je nazwać
rozumie wartość rodziny i relacji z bliskimi
uważnie słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat
potrafi wykonać upominek dla rodziców z wykorzystaniem różnych technik
Tydzień IV – Jak powstaje…?
Dziecko:
zna proces powstawania niektórych produktów (np. ubrania, pieczywo)
rozpoznaje zawody i narzędzia pracy
potrafi przeliczać i klasyfikować produkty spożywcze
rozwija sprawność manualną i ruchową podczas działań praktycznych
interesuje się otaczającym światem i chętnie eksperymentuje
Język angielski – maj
Dziecko:
• rozumie i stosuje zwroty grzecznościowe oraz pytania typu: Can I have…?, How much is it?, What do you want to be?
• zna i utrwala słownictwo dotyczące zakupów, zawodów, emocji i zabaw
• odgrywa proste dialogi i scenki sytuacyjne (np. zabawa w sklep, przedstawianie wybranego zawodu)
• potrafi nazwać i opisać własne emocje oraz zapytać o nie innych
• uczestniczy w grach i zabawach językowych rozwijających umiejętności mówienia, słuchania i współpracy
• rozwija kreatywność i wyobraźnię w zabawach tematycznych i ruchowych w języku angielskim