Tydzień 1 . Zapraszamy do teatru
- doskonali umiejętność wypowiadania się
- doskonali sprawność dłoni oraz palców
- uczestniczy w zabawach ruchowych
nawiązuje pozytywne relacje z rówieśnikami - wskazuje i nazywa części garderoby
- uczestniczy w zabawach ruchowych
- wie, czym jest teatr
Tydzień 2 Kulinarne wyzwania
- doskonali sprawność narządów artykula-
cyjnych - rozwija zmysł dotyku
- doskonali sprawność dłoni
- stara się współdziałać z dziećmi w zabawie
- tworzy prace plastyczne
- uważnie słucha
Tydzień 3. Święta tuż tuż
- uważnie słucha utworu literackiego
- ćwiczy koncentrację
- przygotowuje świąteczne ozdoby
- dostrzega i kontynuuje rytmy
- zna tradycje związane ze świętami
- wzbogaca słownictwo
- łączy w pary przedmioty o takich samych kształtach
Tydzień 4. Witamy w nowym roku
- dobiera przedmioty w pary
- wie, jak wygląda i do czego służy kalendarz
- zna i nazywa pory roku
- uczestniczy w zabawach ruchowych
- zapoznaje się z przeznaczeniem zegarów
- rozwija zmysł słuchu
- zna pory dnia
PIOSENKA:
„Mikołaj jest razem z nami”
Szukam Cię na dachu,
szukam Cię w kominie,
szukam w lisiej norze,
szuakm też w pianinie.
A święty Mikołąj
przybył tu saniami.
Zjawił się z nienacka,
jest już razem z nami!
Dlatego…..
Ref:
Skacz, skacz, skacz dla niego.
Kręć się kręć kolego.
Ręce w górę, ręce w dół,
śpiewa nasz dziecięcy chór.
WIERSZ
Prezent dla Mikołaja – Dorota Gellner
A ja się bardzo, bardzo postaram
I zrobię prezent dla Mikołaja.
Zrobię mu szalik piękny i nowy,
Żeby go nosił w noce zimowe.
I żeby nie zmarzł w szyję i w uszy,
Gdy z burej chmury śnieg zacznie prószyć.
Niech się ucieszy Mikołaj Święty,
Tak rzadko ktoś mu daje prezenty.
Język angielski – styczeń
3,4 – latki
- Nazywa i rozpoznaje elementy związane z zimą: : snow, snowman, snawball, snowflake, winter,
- Nazywa i rozpoznaje wybrane sporty zimowe: snowbord, ice skating,
- Zna nazwy ubrań noszonych zimą: : mittens, hat, scarf, coat
- Potrafi się przywitać i zapytać o samopoczucie
- Potrafi zadać i odpowiedzieć na pytanie „How are you yoday?”
- Śpiewa piosenki w grupie: „I’m A Little Snowman”, „Little sowflake”, „Winter Mittens Song”, If you happy”
- Liczy w zakresie 5
- Określa wielkość przedmiotów
- Uczestniczy w zabawach ruchowych przy muzyce
- Nazywa poszczególne części domu: house, roof, walls, chimney, window, door.
- Układa dom z elementów.
- Nazywa pomieszczenia w domu: : bedroom, bathroom, living room, dining room, kitchen.
- Nazywa wybrane meble: table, chair, sofa, lamp, sofa, bath, bed.
- Śpiewa piosenki: „House Song”, „ The House Song”, „My House Song”,
- Reaguje na polecenia nauczyciela słowem, gestem lub mimiką
- Ruchem ilustruje treść piosenki
- Odgrywa krótkie scenki teatralne/dialogi w języku angielskim