email grupy: kreciki@przedszkole13.eu
język angielski: wtorek 11.00 – 11.30
piątek 11.00 – 11.30
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze czerwiec 2025
- Muzyka wokół nas – rozwijanie logicznego myślenia, odwoływanie się własnej wiedzy nt. instrumentów perkusyjnych, rozwijanie wrażliwości muzycznej i reakcji na zmiany: tempa, dynamiki, barwę, pokonywanie trudności i wyzwalanie radości podczas udziału w zabawie, rozwijanie spostrzegawczości podczas wykonywania ćwiczenia, rozwijanie własnych zainteresowań
- Lato, lato, co ty na to – rozwijanie zainteresowań zjawiskami atmosferycznymi, poszerzanie wiadomości nt. pogody i typowych zjawisk atmosferycznych, kształcenie poczucia rytmu, zachęcanie do rysowania symboli pogody, rozwijanie motoryki małej i sprawności manualnych, zachęcanie do zdrowego odżywiania się, do spożywania różnorodnych owoców; doskonalenie procesów poznawczych: uwagi i spostrzegania, zwracanie uwagi na bezpieczeństwo zabawy
- Czym podróżujemy? – kształcenie umiejętności dokonywania klasyfikacji przedmiotów według określonej cechy, kształcenie umiejętności wypowiadania się zdaniam, zachęcanie do obserwacji ruchu ulicznego i pojazdów
- Bezpieczne wakacje – -zapoznanie z pojęciem ,,wakacje”, wdrażanie do poprawnego wypowiadania się na temat wysłuchanych treści opowiadania, kształcenie cierpliwości w oczekiwaniu na swoją kolej wypowiedzi, rozumienie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas podróżowania i wakacyjnych zabaw
PIOSENKA
Język angielski – czerwiec
Dziecko:
- Rozpoznaje i nazywa wybrane dzikie zwierzęta (np. tiger, monkey, elephant, snake), potrafi wskazać odpowiednie obrazki i naśladować dźwięki zwierząt.
- Utrwala liczebniki i stosuje pytanie „How many…?” w prostych zabawach językowych (np. liczenie zwierząt, odpowiadanie ruchem lub gestem).
- Poznaje i nazywa podstawowe środki transportu (np. car, train, plane, bus), potrafi użyć wyrażenia „Let’s go by…”.
- Zna słownictwo związane z podróżowaniem i wakacjami (np. trip, beach, mountain, holidays) oraz wyrażenia „Let’s go to…” i „I will…”.
- Utrwala materiał poznany w ciągu roku poprzez powtórki piosenek, dialogów, zabawy z pacynką i pracę z kartami obrazkowymi