MIsja

KONCEPCJA PRACY

Wizja naszego przedszkola

„ Dziecko może nauczyć dorosłych trzech  rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym  i domagać się ze wszystkich sił tym czego pragnie”

Paulo Coelho

Jesteśmy placówką nowoczesną, otwartą i przyjazną, a nasze dzieci:

  • rozwijają ciekawość poznawczą, posługując się różnymi sposobami porządkowania doświadczeń i tworzenia dziecięcego obrazu świata
  • nabywają wiedzę i umiejętności niezbędne do wejścia w nową rolę – rolę ucznia  oraz odnoszenia sukcesów w życiu
  • szanują środowisko przyrodnicze i działają aktywne na rzecz jego ochrony
  • dostrzegają potrzeby drugiego człowieka i respektują prawa innych

Nasze priorytety…

  • Budowanie relacji społecznych i umiejętności rozwiązywania pojawiających się problemów i trudnych sytuacji
  • Promowanie proekologicznych postaw

Nasza strategia rozwoju…

Przedszkole:

  • daje szansę rozwoju wszystkim dzieciom,
  • uwzględniania indywidualne potrzeby i możliwości każdego dziecka,
  • uczy tolerancji, wzajemnej akceptacji i zrozumienia,
  • pozwala osiągnąć dojrzałość do podjęcia nauki w szkole,
  • zapewnia dzieciom możliwości wszechstronnego rozwoju
  • stosuje różnorodne metody pracy z dziećmi, umożliwiające stymulację ich rozwoju, aktywności i samodzielności,
  • integruje wszystkie dzieci z grupą, rodziną i środowiskiem lokalnym.

Cele  główne koncepcji…

  • stwarzanie warunków do nieskrępowanego rozwoju dzieci w każdej sferze ich aktywności
  • organizowanie działań mających na celu rozwój umiejętności matematycznych dzieci poprzez rozbudzanie ich naturalnych potrzeb i zainteresowań w tym zakresie
  • kształtowanie wobec otaczającego świata przyrody oraz uwrażliwianie na jego piękno
  • rozwijanie i eksponowanie wrażliwości muzycznej dziecka w różnych formach aktywności
  • wykorzystanie w bieżącej pracy edukacyjnej i terapeutycznej programów multimedialnych

Cele  szczegółowe koncepcji…

  • Zorganizowanie w salach przedszkolnych kącików matematycznych dla dzieci, sprzyjających ich samodzielnemu działaniu i dochodzeniu do własnych umiejętności i wiedzy matematycznej
  • „Kalendarz przedszkolaka” – zorganizowanie kącika pozwalającego na prowadzenie systematycznych obserwacji i poznania pór roku, dni tygodnia, nazw miesięcy
  • Doposażenie przedszkola o nowe zabawki edukacyjne przeznaczone do ćwiczeń matematycznych
  • Stosowanie różnorodnych metod i form pracy jako inspiracji do podejmowania
  • działań twórczych w obcowaniu z przyrodą
  • Prowadzenie samodzielnych działań badawczych przez dzieci, w celu poznania zagadnień dotyczących ekologii
  • Prowadzenie działań polegających na obserwowaniu, gromadzeniu oraz utrwalaniu zjawisk i różnorodnych elementów związanych ze środowiskiem przyrodniczym
  • tworzenie warunków do bezpośredniego kontaktu z muzyką poprzez udział dzieci w koncertach muzycznych, śpiew indywidualny i zbiorowy, taniec
  • inspirowanie zabaw rytmicznych i tanecznych z wykorzystaniem swobodnej interpretacji ruchowej
  • prezentowanie posiadanych umiejętności wokalnych i tanecznych,
  • wzbogacenie bazy przedszkola o sprzęt do prezentacji multimedialnych.
    Skip to content