MIsja
KONCEPCJA PRACY
Wizja naszego przedszkola
„ Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się ze wszystkich sił tym czego pragnie”
Paulo Coelho
Jesteśmy placówką nowoczesną, otwartą i przyjazną, a nasze dzieci:
- rozwijają ciekawość poznawczą, posługując się różnymi sposobami porządkowania doświadczeń i tworzenia dziecięcego obrazu świata
- nabywają wiedzę i umiejętności niezbędne do wejścia w nową rolę – rolę ucznia oraz odnoszenia sukcesów w życiu
- szanują środowisko przyrodnicze i działają aktywne na rzecz jego ochrony
- dostrzegają potrzeby drugiego człowieka i respektują prawa innych
Nasze priorytety…
- Budowanie relacji społecznych i umiejętności rozwiązywania pojawiających się problemów i trudnych sytuacji
- Promowanie proekologicznych postaw
Nasza strategia rozwoju…
Przedszkole:
- daje szansę rozwoju wszystkim dzieciom,
- uwzględniania indywidualne potrzeby i możliwości każdego dziecka,
- uczy tolerancji, wzajemnej akceptacji i zrozumienia,
- pozwala osiągnąć dojrzałość do podjęcia nauki w szkole,
- zapewnia dzieciom możliwości wszechstronnego rozwoju
- stosuje różnorodne metody pracy z dziećmi, umożliwiające stymulację ich rozwoju, aktywności i samodzielności,
- integruje wszystkie dzieci z grupą, rodziną i środowiskiem lokalnym.
Cele główne koncepcji…
- stwarzanie warunków do nieskrępowanego rozwoju dzieci w każdej sferze ich aktywności
- organizowanie działań mających na celu rozwój umiejętności matematycznych dzieci poprzez rozbudzanie ich naturalnych potrzeb i zainteresowań w tym zakresie
- kształtowanie wobec otaczającego świata przyrody oraz uwrażliwianie na jego piękno
- rozwijanie i eksponowanie wrażliwości muzycznej dziecka w różnych formach aktywności
- wykorzystanie w bieżącej pracy edukacyjnej i terapeutycznej programów multimedialnych
Cele szczegółowe koncepcji…
- Zorganizowanie w salach przedszkolnych kącików matematycznych dla dzieci, sprzyjających ich samodzielnemu działaniu i dochodzeniu do własnych umiejętności i wiedzy matematycznej
- „Kalendarz przedszkolaka” – zorganizowanie kącika pozwalającego na prowadzenie systematycznych obserwacji i poznania pór roku, dni tygodnia, nazw miesięcy
- Doposażenie przedszkola o nowe zabawki edukacyjne przeznaczone do ćwiczeń matematycznych
- Stosowanie różnorodnych metod i form pracy jako inspiracji do podejmowania
- działań twórczych w obcowaniu z przyrodą
- Prowadzenie samodzielnych działań badawczych przez dzieci, w celu poznania zagadnień dotyczących ekologii
- Prowadzenie działań polegających na obserwowaniu, gromadzeniu oraz utrwalaniu zjawisk i różnorodnych elementów związanych ze środowiskiem przyrodniczym
- tworzenie warunków do bezpośredniego kontaktu z muzyką poprzez udział dzieci w koncertach muzycznych, śpiew indywidualny i zbiorowy, taniec
- inspirowanie zabaw rytmicznych i tanecznych z wykorzystaniem swobodnej interpretacji ruchowej
- prezentowanie posiadanych umiejętności wokalnych i tanecznych,
- wzbogacenie bazy przedszkola o sprzęt do prezentacji multimedialnych.